feeling lost....


Salam semua....dah lame aku x cot cet kat sini kan guys? tahu tak betapa aku rindukan korang tahap dewa 5000..haaaaa..masuk sudah virus roommate aku kat sini..hahaha.. x kesah lah...hehe...so how's life?? good??? ceyh speaking konon..yelah...dah duk TESL nie.kono jo lah..kang gagap kang susoh pulok! hehehe...pagi-pagi nie..aku mcm xde keje sgt..maklumlah pose an..ingt korang je ke leyh pose..aku x leyh...ececececehhh..hahahhaa.sesedap lemak ayam je ko ea...(sukelah aku nk gune ayam ke..biawak ke..ko marah sgt pehal.) ok..cukup2...kalo ko x halang aku lagi..lagi bnyk aku kerepek kat sini..haishhh..korang....suke beno layan aku yang bembukan nie....ok2...cukup...enough is enough!! ok done..let's start..

dunia lepas?? pernah cerita pasal dunia lepas..i mean..zaman kau dolu-dolu sebelum kau menempuh dunia yang baru, environment yang baru?? pernah....??? mestilah kan....kite kan meniti dewase tiap kali mase bergerak..ok...aku cume nk ckp..aku tempuh suasana yang sgt berbeza dgn aku kat sini..berbeza dgn aku maksudnye..bukan diri aku yang sebenar...herm..(sabo lah..aku tgh citer lah ni,,,x phm? ) em ok...let me explain to you ok? cm ni...

dunia aku kat sini berbeza sgt dengan zaman sekolah aku...ye..aku tahu..orang selalu cakap...uni lain...sekolah lain...biaselah tu...x biase lagi...ape la .bla bla bla...tapi bukan itu yang aku nk ckp kat korang...aku kat sini..bnyk sgt keje...sampai kgkdg aku xde mase untuk diri aku..nk hadap budak nama blog nie pun...cm heaven kalo dpt bukak ko tahu...haishhh..x tau lah ape kene ngan aku nie..yang pasti..bukan aku x selesa..aku ok jew...cume aku rase aku hilang something dlm dunia aku..and finally i found it...it is fun n freedom...
alone in crowd

why am i saying like this..? erm..let me check first..ok dah dpt jawapan dah...eh suke aku lahhh!! hehehehehe..xdelah..bukan ape..sejak aku dh tuka fb ni,aku x cm dulu...aku try to expose tapi x membawa ape2..aku tinggalkan iman vochelle.dunia yang penuh warna warni..yag kawan aku dekat 2000 yang bermcm2 pe'el. yang sekali je aku bukak..noti aku beriban-riban...bukan setakat tu je...aku lost contact dgn sume kawan sekolah aku...aku..TERPAKSA membuat sedemikian...and actually ade niat atas bende yang aku buat ue.tapi nape kekosongan yang aku temui..online fb bagi aku perkara yang paling menyedihkan pernah berlaku dlm hidup. kat sekolah lama...aku lah manusia yang paling digemari..maksud aku bukan digemari ape..cumenye...manusia sume kenal aku..aku rapat dgn kawan2 aku...owh..God..ckp pasal kawan..aishh...wat wa leleyh lah beb!!! ntah lah... i'm just like...lost everything that i have. i just too lost....this is not about iman lahhh..iman is here lah bro....x mati lagi weyh..makin kukuh lagi ade, insyaAllah.

tapi entahlah...kekosongan je yang aku jumpe...aku cube unuk penuhkan hati aku dgn ayat alquran..alhamdulillah..kelegaan ue ade..cume yelah...itu untuk rohani kan....duniawi ni cm ne plak an..aku ni maseh hidup agi..lom mati an..so..better aku crik kawan2 untuk bersosial yang positif.. tapi aku still x jumpe lah kat sini...senang citer..suasana kat sane x same dgn kawan yang aku bergaul selama 5 tahun dulu. aku rindu sgt2 kenalan2 aku, kawan2 aku...besties aku...jrg nk jumpe dh skunk..bz dengan kerja jew..kalo dulu yelah...maybe aku seronok dgn hidup mcm nie...kerja-kerja-kerja,..tapi skunk...ermmm entah lah....mudahnya, aku xde mase untuk diri aku..aku x dpt buat bende yang aku nk buat...fokus yang teramat..aku tahulah fokus ue penting..x payah lah nk mara sgt..= ="..haishhh..

kat sini ade jugak lah yang seangkatan dengan aku.anak johor lah of course..anak joho kan best, terbaik ,superb! haaaa...amek ko...hehehe...tapi nk jumpe yang best tahap dewan ue...ergh....susah lah...means kawan2 aku kat sekolah jugak yang paling terbaik sekali...tak tahu nk describe cm ne lgi...ade org ckp..zaman universiti...zaman belajar...zaman yang amat diminati remaja... tapi x  bagi aku..sbb aku rase..zaman sekolah menengah yang buat aku kenal ape erti dunia..ape erti manusia sebenarnye..ngk kat tv..masuk u mcm bes je kan..tapi sebenarnya...buka ape ynag kite lihat itu seronok..ape yang kite rase....feeling kite..gembira x gembira....tanyalah sendiri...

zaman sekolah rendah...bagi aku, zaman paling enak dalam dunia..aku x pernah mengeluh cm ni...x pernah even sekali...sebab hidup aku warna warni sgt...penuh dgn gelak tawa...aku rindu saat ni..ntah bile dpt rase dunia mcm ni semula...ntah aku jumpe keseronokkan kat sini ke tidak..-->lagu harapn ni mmg kene betullah!! haishhh...


zaman sekolah menengah...banyak mengajar aku untuk jadi seorang manusia yang matang dalam sesuatu perkara...kat sini lah aku jumpe kawan, cita-cita, cinta, kasih sayang..mereka yang berade disekeliling aku yang mengajar aku untuk jadi begini...yang mengajar aku ape itu ikatan persahabatan..ape itu hidup sebenarnya...aku tahu..bnyk yang bosan bace entry aku asal sahabat...tapi aku dulik ape...aku just nk ckp...KORANG X RASE APE YANG AKU RASE. sahabat-sahabat aku superb...dalam dunia,,dyowang paling istimewa...nak cakap aku amat mengagung-agungkan dyowang..yes! mmg...sebab..waktu sng aku..dgn dyowang lah aku tempuhi bersama. mmg memorable..x boleyh nk ckp ape lagi dah..mmg dyownag yang terbaik dari ladang, space, awan...mmg dyowang jelah..bile dah separate cm nie...aku lah manusia yang paling sedeyh sekali..sebab selama hidup nie...dgn dyownag lah aku spend hidup aku..dyownag xde...aku...patah kaki sebelah....


kat sini...nk carik pengganti kawan2 aku..mmg tak lah...nk tambah pun...erm...mcm x layak je...bukan dyowang yang x layak,tapi aku yang x layak..depa kat sini..bukan calang2 manusia. dyowang loaded2...anak orang kaya sumenye.aku ni biase je..aku mencari budak biase yang sekepala, sekufu dgn aku.. untuk dijadikan kawan aku..aku pulak lack of knowledge kat sini.so, mmg terasa sgt perbezaan kat sini..biaselah..kite kat tempat org kan, bukan kat tempat kite..kalo kat tempat kite..kite lah hero..dyowang belum kenal aku mcm mane sebenarnya..so..dyowang belum kire as kawan terbaik aku lah...dyowang beza dgn aku..cm ue lah yang aku boleyh ckp..tersgt beza...


kat sini..aku just hidup atas diri aku sendiri...aku dgn perkakas aku..brg2 aku...aku mcm hidup dlm dunia aku..aku buat keje sendiri...sume sendiri..bukan aku tak bergaul..ade je aku bergaul..g sane sini..tapi sume based on work lah...entahlah...aku tetap rase kosong kat sini..cam ne lah aku nk luahkan ape yang terbuku dlm hati aku nie...

ya Allah...puas sudah aku berdoa kepada mu...kau bagilah ketenangan jiwa didalam haty yang sempit ini kerana aku amat memerlukannya ya Allah.

aku nak menangis sendiri pun rase x berbaloi...sebab..aku tahu ini lah dugaan yang aku kene tempuh untuk capai cita-cita yang aku nak..inilah dye yang Allah sudah aturkan untuk aku...Allah tahu,,aku boleyh tempuh dugaan ni..sebab ue...dye bagi...and aku sebagai umat...akan sahut dugaan ni..sebagai mana posisi aku sebagai hambaNya, Allah sedang menguji ku...sedang menguji aku...sabarlah wahai hati..hikmahnya banyak..sabar itu separuh daripada iman..aku lah tuh! hehe..

pesanan untuk diri sendiri = reflection

x pewlah iman. inilah dia cabarannya. sahabat xde kat sisi bukan bermksud kite ditinggalkan atau mereka meninggal kite..mereka masih ade disana..menunggu kite pulang..sama-sama membawa kejayaan dengan mereka.jgn lah sesesal begini...dalam hidup x boleyh mnyesal sebab semua yang berlaku itu atas kehendak Allah...dan telah diaturkan sebegini..jadi kena terima and face baik-baik. bende ni saja menguji...mcm mane hidup kite sensowang tapi x ade manusia yang pedulikan kite kat sini.nanti pengalaman nie akan kau gunakan untuk tempuhi cabaran akan dtg...bukan kau sorang je yang melalui pengalaman perit ini, semua manusia yang menempuh cabaran baru merasai dugaan sebegini..tabahlah wahai hati..jgn sekali-kali kau rebah saat aku memerlukan sokongan padu mu untuk rohani ku.kuat lah kau seteguh benteng di laut..kuat lah selagi kau mampu bersama ku..iman kan bermaksud percaya..so, kau kene lah percaya pada diri kau yang kau boleh tempuh semua nie...percaya pada diri sendiri.. skunk tiba sudah masenye kau rely on yourself. persetankan semua yang hinggap kat batang kekecewaan..teruskan usaha jadi pelajar yang terbaik kat sini..teruskan tanpa erti penat dan lelah..ganjaran menanti mu di akhir sana.

ok, sampai sini lah citer aku....nk ckp aku emo..ckp lahhhh...dulik lah aku..entry aku....hehe...sory2 saje je ckp mcm ue...nk bagi cm hotTTTTT sikit...kihkihkih...dah lahh..jap agi nk  study..see you in next entry...miss you all sis and bro!!..



No comments:

Post a Comment