manusia biadap, menyakitkan haty.

Salamm.. hye sume...!! sehat..?? dah lama aku update kat sini kan. haii bukan ape.. malas nk bukak lappy hehehe.. well. hary ni 27 rejab.. dan aku ade kesah untuk diceritakan kat sini. mengenai puasa dan peradaban orang- orang yang xde adab. yang pasti pahal puase aku mesti kurang hary ni.

 well, disebabkan umi pun puasa hary ni , jadi aku pun pergilah kepasar untuk mencari makanan. malangnya, aku menemui orang yang sgt biadap.. aku pergi ke stall air.. aku panggil abg tu.. abg abg.. dye wat dang je.. okalh tuh.. dye tgh isi air.. aku diam agi... lepas tu.. aku panggil lagi lepas tu... dye wat dang agi... aku dah mula panas.. abg tu bukan x nmpk aku.. nampak je...tapi saje tak nak toleyh agaknye. ok x pew.. aku try to cool lagi..aku dah nk buka ni.. last sekali.. aku naik kan sikit suare aku, abag tu toleyh..  pastu dy tnye.. haaa kak, nak ape? nak ape dye tanye aku... aku dah panggil 2  3 kali kot.. kuang haja giler..aku ckplah nk air soya ngan jagung. pastu dye layan owang lain agii... bapok kuang haja.. lepas tu ade sowang minah ni dtg nak beli air jugak... lepas tu ade sowang pakcik ni tolong isikan air untuk akak kat sebelah aku tuh.. pastu akak tu ckp x nak dlm cawan.. nak dlm plastik.. abg tu dah isi dalam cawan.. padehal akak tu dh ckp kot nk dlm plastik.. lepas tu.. bile akak tu ckp cm tu. dye campak straw tu atas meja then isi air baru.. nampak x biadap nye... sangat kuang haja.. aku xpenah jumpe manusia xde adab mcm tu... sumpah kuang haja.. dah lah budak yang layan aku tu aku rase muda je.. lepas aku bebel kat situ.. dye gelak2 je.. sgt kurang haja.. mane x nye 15 minit kot aku tgu..sepupu aku pun asyik tanye asal lame sgt.. x ke cam kuang haja tu..

 dulu kali terakhir aku beli air, abg tu siap mintak nombo telefon, bila aku kate x nak bagi, dye x bagi bungkusan air tu kat aku.. siol je kan.. aku bagi nombor fone tipu.. then baru dye bagi air aku.. ceyhhh... aku ni x suke nak pandang hina kat owang tapi manusia2 mcm ni lah yang buat benci sgt nk hadap manusia2 kelas sebegini.. aku rase nk tampo je seko.. x de adab satu, plus, budak yang isikan air aku tu.. muka mcm budak yang skunk aku tgh benci.. mmg menjadi2 lah benci aku..hangin nye aku..lepas tu dye gelak2 agi... wahhhhh kau bangun sgt ke setakat jual air tuuuu.. biadap sungguh... aku benci manusia mcm tu. sbb tu dulu aku x suke nk ckp dgn manusia-manuisa mcm ni.. bukan aku pandang kelas.. masalahnye orang mcm ni x de adab..

susah betul zaman skunk ni, bila kita x bergaul dgn budak2 biase, dye kate kite sombong, masalah nye, bile bergaul, dyowang plak melampau..aku dah selalu kene mcm nie.. kat sekolah dulu.. budak kelas bawah sgt biadap.. aku penah kene siram air..kene ludah.. dgn seseorang lelaki yang sgt kuang haja mase form 5 dulu.. tapi aku form 4,dye form 5..budak tu kene maki kot dgn aku.. sajak dye je simbah air masak kat aku tanpa sebab yang kukuh..aku tgh duk lepak kat meja kat bawah blok..dye simbah dri tingkat 3.. x ke biadap budak tu... sampai skunk aku ingt muka mamat ue, and sampai skunk aku benci dye.. dasar manusia kelas bawahan...aku bukan setakat maki dye jew... maki mak bapak dye sekali.. betapa kurang hajar nye aku.. but guys,,, aku kurang hajar dgn manusia yang kurang hajar dgn aku. xde simbol nak memaafkan dulu.. dah kene tiau dgn aku dulu, barulah aku maafkan budak tu... but apepun.. aku mesti balon dulu.. lantak lah.. dgn makian ke, hape kew... kawan-kawan yang kenal aku je tahu aku cm ne. and dyowang sume tahu, aku pantang dicari pasal. jgn sesuka haty crik pasal dgn aku.. makan kaki lah jawabnye.. kalau rase dyeowang gile, aku lagi gile.. jgn sesuka haty lah ea.. amaran keras nie..aku respect dgn manusia yang berlembut sbb papepun hal aku akan berlembut dulu... cume klo dh kuang haja cm tu.. wat ape nk berlembut...

 btw, untuk budak yang aku tgh benci plak skunk nie, dye tersgtlah melampaukan..jadi..tahap kesabaran aku pun menipis.. sooo... alang-alang ni..aku benci lah dye terus.. kan sng.. lagipun dye mmg suke sgt crik pasal dgn aku... btw guys, hary nie mmg aku nye perasaan  terase tak terkawal sgt. sbbnye.. dijumpekan dgn manusia2 yang tak beradab dan biaaaadap..

 kepada engkau yang jual air kat pasar malam kg gajah tiap2 hary khamis tu.. jangan nk tunjuk kau bagus sgt... if you don't know how to serve your customer, don't make a business. rude manners. please put some respect to other even though they look messy with their outfit... bare in your mind please. I will always remember your face, sucks!

a human, not an angel;
Iman Najjwa

No comments:

Post a Comment