sekalipun aku, itu tetap aku.

aku yang berjalan,
aku yang rasa penat,
aku yang rasa letih,
aku yang menangis sendiri,
aku yang sapukan luka aku,
aku yang balut sendiri,
aku yang bangun sendiri,
aku berjalan kembali,
aku jatuh lagi,
masih aku..
hanya aku....

takda orang lain, hanya aku..
diri aku hanya aku..

dulu kini dan selamanya
aku juga yang berjalan
berseorangan pun aku,

memang itulah aku,
aku sahaja.

dahulu pun aku, kini pun aku, dan aku tau.. sampai bila-bila pun hanya aku yang berjalan.
ya Allah, kau patahkan lah apa pun ya Allah.. aku akan tetap disini, masih berjalan dan akan terus berjalan. Terima kasih Allah kerana pengalaman dulu, kau jadikan aku seorang yang kuat bersemangat, walau hancur berderai, aku percaya berderainya itu untuk Kamu, pecahnya itu untuk Kamu dan nanti kalau pun pulih, itu untuk Kamu.

Kuatkan semangat kau wahai Nasuha, hamba Allah yang satunya berjalan sendiri.

"kita takkan dapat hidup sendiri, tapi jatuh bangkit kau, yakinilah aku, takkan ada sesiapa pun yang sahut. maka dengan itu, kau bangkitlah cepat.. bangkitlah sesegera yang kau mampu.. kerana kekuatan itu ada ketika kau berdiri dan bukannya ketika kau jatuh tersandar sendiri"


No comments:

Post a Comment