lain nak, lain dapat...lenjan lah nak....kasut ku!

Salam geng-geng tersayang...-cam ade geng je aku ni.hehe-

okaylah..hari ni..wa nk habaq mai satu cerita...kahkahkah...baca k?

tadi petang aku g teman ayah and adek g klinik..sbb kaki adek semakin parah dan aku rase terseksa ngk kaki adek yang semakin merisaukan..so aku teman adek aku g klinik..dengan ayh sekali lah..-pandai plak aku nk g klinik sendiri-sendiri...dah 5 tahun x g klinik..sejak tingkatan 1 agi..*seingt aku lah*.antibodi baik an..nk wat cm ne..hahaha..ok berlagak plak..kang tuhan tarik balik nimat sehat nie..nyesal x sudah plak kang..wakakka....hehehe..

okay lepas ue...kami keluar and adek nk beli bubur ayam yan tadi siang..ayah bagi duet kat dye..and aku tunggu dekat depan klinik je...lepas ue ayah tanya..

ayah : angah nak walkman?

 aku dengan pandangan yang terkejut sambil tersenyum..menangguk tanda setuju...act aku x sangka ayah nak tanya soalan ue..selalu dia ckp jew..t dah nk terdesak baru dye beli..lepas ue kan..hehee..ayah pun g lah keluar..amek duet kat bank..aku duk diam je dlm kereta...dlm pale hotak aku sebenarnye dh terpikir macm2 walkman dh...macam kaler2..hahahahaa...suke haty je..lepas ue...kami g kedai yang jual RC aku dulu...but sedeyh nye bile mendapati..walkman tu xde lagi..and...yg ade pun MP4..tu pun kene tunggu stok ahad ni..huhuhuhu..

aku dah sedeyh dah sebenarnye...yelah....bende yang aku harapkan xdpt..lepas tu..ade ke patut org ue intoducekan samsung charms kat aku..huhuhu..aku x nk phone....aku nk walkman je...hanya untuk dgr lagu..aku x nak mintak yang mahal..but MP4 ue..sama harga dgn fon..so...ayah aku kate..dari MP4 baik fon je..aku cam x berapa minat dgn fon nie..hermmm aneh kan..sbb aku dah ade...so..wat ape nk tambah banyak2...lagipun henfon aku sehat agi..even aku kai henfone murah jew... but it still bagi value sbb aku gune duet sndiri..hehehe...

*duet syiling yang ditukar ke duet kertas..<-- nampak x effort aku..wakakaaka..lawak betullah..xdelah...mase tu pun sony aku dah nazak so, duet yang ade mase tu khas untuk fon murah jew..so..bantai jelah..hehehehe...

lepas ue..aku pun out lah dri kedai ue...sedeyh jugak haty nie sbb x dpt MP3 yang aku mahukan ue....ade cita-cita jugak nk kai MP4 but...dah RM400...hermmm,baik buat spek aku je kalo dah beratus cm ue..nanti nk beli barang study agi..hermmmmm....sedeyh jugak aku..but x kan nk buat-buat koma plak kat situ..chill lah..bukan rezeki aku agaknya..so...aku teruskan langkah aku ke kereta..tetiba ayah tanya lagi..

ayah : angah kata nak kasut? kat mana jual kasut yang angah suke ue..

*aku pandang dengan muka terkejut lagi..biar betul ni..ade orang lain yang klon ayah aku ke hapa nie...*

aku : kat KM lah ayah...ayah nak masuk ke?? *ayah aku x suke masuk mall*

ayah : oklah cm ue...jom lah kita jalan...

aku cm heran je..bior betul nie..sejak bile ayah ok je nie...aku diam je...then dlm haty senyum jugak..cm nak main mercun pun ade jugak..HAHAHHAHA....pum pang pum pang dah dlm hati aku nie...kihkihkih...but buat muka cool jelah kan..kang ayah tarik balik kate-kata dye..naya plak..hahahhaa...

so, kami pun masuk KM, yg dh tentu2 ade parking an..ayah aku x suke pegi kedai  yang susah nk crik parking..hehehe..lepas dh mcm ue...cm pelikkan dua orang anak pompuan jalan-jalan dengan ayah..hehe...mesti cm aneh...yelah selalu anak pompuan jalan dengan mummy ke, akak ke..ni dengan ayah..beli kasut plak tu..kan nampak aneh.*but aku dah biase kuar dgn ayah, and x boleyh disangkal lagi..aku mmg anak ayah*.aku jalan g kedai fon..ngk2..mane tahu ade MP3 ke..lepas ue..last sekali g kedai kasut..hermmmm hehehe....aku terus menuju ke kasut yang aku aim sebulan yang lalu...alhamdulillah ia maseh disitu...but...dengan sedyh nye aku bagitaw....kasut ue...XDE SAIZ AKU!....huhuhuhu....yang tinggal saiz 41 jew....besa nye...aku nye kaki saiz 39 je...huhuhuu..sedeyh betul aku..dah lame aku mengidam kasut ue...sebab warna dia yang cantik -kaler kuning- dan menambat haty aku..hehehhee...but luluh nye bile xde saiz....

aku selalu mcm tu, bile nk beli je mesti xde saiz..lepas ue.. trpakse beli kaler lain..lepas ue..ade lah yang kurang dekat kasut ue yang aku x suke ue...huhuhu...lepas dah mcm ue..aku ckplah..

aku : kene beli kaler lain lah mcm nie?? sedeyh nye..

ayah : erm..x pewlah x yah beli kasut ue *another shoes*...kite carik kedai lain. xkan nk beli kasut yang kita x minat..ayah nak belanja ni.

aku : okay...jom g kedai sana plak....(laju aje aku) hahaha

aku pun jalan lah dengan ayah ke kedai kasut yang berdekatan dengan KFC. lepas ue, masuk and aku terpandang kasut warna biru...BUM jugak..and nampak cm gurlish sikit...stylo jugak..hehehehehe... then..ayah plak terpandang kasut BUM warne hitam putih yang gile style kot....cm stylo jugak...hahaha...but sama cm kasut kuning ue...saiz yang tinggal 41 jew..dah terlebih muat dah ni..HUHU...mmg xde rezeki aku lah...lepas dh mcm tu....aku pilih kasut yang kaler biru tu...nampk sweet plak...and beruntungnye biler saiz kasut ue ade!!! hahahahaa...

so....DENGAN INI, KASUT AKU SUDAH BERTUKAR dari jazz star yang aku lenjan bawak g sekolah. lenjan sampai luntur kaler dye..kasut warne itam and aku ni jenis suke lain dri yang lain...so..aku bantailah kasut jalan aku wat g sekolah..memandangkan kasut sekolah aku dah sapan awal-awal....hehehehe...hahaha..kasut BUM...hehehe.. jap2..aku carik gambonye....

20 minit berlalu..



huhuhuhu...okay fine! aku x jumpelah kast aku ue dlm internet nie.....lain aku cari..lain yang aku jumpe...sini..aku bg ngk kasut2 yang aku suke ea....warne look interesting and jenama-jenama yang aku admire..hehehe..ngk...



ni converse..x minat converse but yang ini cm style plak...nampak giler cool kan...jenis yang macam nielah aku crik..full kaler..baru gile cool.!!


kasut ni ade jual kat kedai ue...kuning jugak..interesting an..aku suke bende pelik-pelik nie..x suke jgn nk bnyk bunyi.diam!


macam kasut sekolah an...kalo aku maseh sekolah..aku crik yang kaler hitam..konfirm nilah kasut sekolah aku..hehehehe..

huhuhu...but kasut ue still menjadi idaman aku..huhuhu..napa pilih BUM? eh suke lah...itu pun nak tanya ke..hehehe..x delah  aku pilih bum sebab harga dye affordable. x mahal sangat...x murah sangat.. yang penting selesa...kalo aku..murah pun aku sebat..asal sedap mata, and kaki x sakit....go on jelah...bundle pun wa lenjan bai...hehehehe...

*rindu nk masuk bundle..hehe...lama gile....kalo x dulu..rajin gile*
<--manusia kaki lenjan..and x berapa kira bende-bende bundle nie.janji selesa sudah-->

bersih kan kepala hotak tu. bundle ue barang luar negara yang mahal tau x...and buat pengetahuan korang, mat saleh x pakai barang sampai jahanam, dyowang asal ade keluaran terbaru, barang lama dibuang walaupun elok. then sampailah ke tanah kite ni, then sampai sini jadi bundle..lagipun baju2 kat bundle luar biase tau..murah plak tu...*akak aku dapat jacket musim sejuk style korea punya*..kalo beli kat sini..ingt dapat??? gigit jarilahh...hahahaha..ok dah diam...merapu habes dh nie...okaylah sampai sini je..

konklusinya, aku x dapat walkman, but aku dapat kasut baru..HAHAHA...thank you daddy!!<--anak ayah sungguh...

No comments:

Post a Comment