kekuatan selepas ini...

salam sume..lame dh x update binatang ni haaaa...minx maaf ye bagi kaki follow blog x seberape indah mate memandang nie....hehe...=)...nape hary nie tajuk nye kekuatan selepas ini...??hemmmmm..kenape ye..???ermmm..hehe....xde pape cume yelah spm dah nk dekat..lagi 2 minggu dri skunk...seminggu lepas befday aku...hahahhaa....cm menakutkan,cm meng'best'kan....hehe..tunggu jelah..soalan yg acap kali ditanye oleh jenjiran aku sebelah umah nie ha...

"waaaa,bile pekse???"(pakai jerit je..org kampung nie sume high pitch)
"14 harybulan...!!!dedoa la...wawa leyh dpt keputusan baik..!!"
"yelah"

cm ne aku ley dpt soalan2 cm nie,hem...sebb aku pagi2 jemur baju...so aku sowang yg kat luar..org kampung aku terutamanya warga pompuan veteren...rajin joging pepagi..tu yg kengkdg tegur ue...x manis kalo jiran dtg nyinggah kite wat dek je kan...dlm dunia nie,mcm lah kite hidup sowang kannn....so menjawab lah aku....bile di pikirkan balik..haish...dah nak habes sekolah dah aku...lagi 2 minggu spm berlangsung..sedar x sedar laaaa....aku kene jugak cepat sedar...kalo x hanyut aku..bagi aku..tiap detik yang ade sekarang nie sgt bernilai..n lagi 2 minggu nie..akan aku hargai n gunakan secekupnye..semampunye....insyaAllah...harap x de ariel melingtang time2 aku ngah bersemangat nk hadapi exam penting bagi spm candidates tahun 2011...huuuuhhh..(ayat x de koma)haha..seminggu cuti nie...aku mengalami tekanan jiwa n mental yg teruk..sampai aku rase enough unuk hidup....stoplaaaa...dugaan yg dtg time cuti nie..berlipat-lipat gandaan nye....tapi naseb baik aku dikurniakan kawan2 yang mengingatkan aku tntg kekuasaan Allah yang maha Esa...aku bersyukur atas sume dugaan yg ade nie....aku patut sedar..ade lagi manusia yg diduga dgn dugaan yg berat n belum tentu dpt dihadapinye..aku baru kene sikit je dah melatah..moga Allah ampunkan dosa aku....amin~..aku dh buat sume latihan yg cikgu bagi..tinggal fizik je agi....biaselah..org x pandai fizik..cm nilah jawapnye...hehe...redha...even aku x minat fizik..aku hormat cikgu yg ajar aku..moga dya halal kan ilmu2 yg dye bagi kat aku n student kelas techno nie..amin~spm lagu 2 minggu yg bakal berlangsung selame sebulan...exam aku habes 8 disember....cntiklah....cikgu fizik aku kahwen 12 disember...boleyh lah nanti g umah dye...kdg2 rase takut nk exam....takut kat depan paper t aku x boleyh nk jawab..otak blank ke hape ke..masak aku....sbb aku penah diuji 1 ketika dahulu....mase ue aku f3,,,aku nk buat ujian PAFA..bende sng je soalan aku...bace kalimah syahadah dgn maksudnye....aku pun dgn girang haty nye x menghafal..sbb aku ingt aku dh hafal...sampai depan cikgu...,bile Allah nk tunjuk kuase dye kan...,aku lupe terus..n x ingt 1 huruf sekalpun...cikgu PAI aku tgu je tenung muke aku....last2 dye bagi hint...baru aku ingt..so sejak dri situ,aku sentiase ingtkan diri aku supaya merendah diri n jgn ingt diri kite selalu bagus....sekali Allah nk tarik nikmat yg dye bagi,seumur hidup kite sentiase lupe...masya-Allah..moga aku selalu dijauhkan dari sifat pelupa...amin~skunk nie..aku tgh mengumpul kekuatan untuk terus berdaya saing dgn pljar dalam kelas aku dgn kawan2 aku yg aku ngk giat usahanya semkin bertambah...alhamdulillah..moga mereka sume mendapat keputusan yg terbaik bile spm kuar nanti....amin~..aku nk molot aku kali ni masin untuk sahabt2 aku yang bnyk berdampingan dengan.aku....moga mereka sume diberikan hidayah time exam nanti.....huuuuhhh...tngkan diri n susun atur langkah yg bakal kite susuli..moga tiade pohon getah yang rebah ke bumi....

2 comments:

  1. all the best ntuk SPM nanti, wak! makin dekat dgn exam, jangan tensyen sangat. karang, nervous tak bleh jawab. na'uzubillahi min zalik! insya-Allah, banyakkan berdoa. ^^ bittaufiq wannajah

    ReplyDelete
  2. ok2...dah nk habes exam dh....huhuhu..sabar dlm nk mengahbes kan paper nie..

    ReplyDelete