sampai satu mase

salam sume..dah lame x update binatang nie..ade bnyk story sebenarnye nk habaq mai tapi maklumlah....ngah exam trial nie..kene fokus sikit..blogger ni...tatkala sunyi je...buku sepanjang mase..ok ..topik hary nie ialah perubahan yang bakal kite buat bile sampai masenye...aku pernah bertanyekan sesuatu yang sensitif kepade kawan kelas sebelah aku..aku tanye

"dlm bnyk2 bende...bende ape yang ko nk buat satu hary nanti as ko dah berubah ke arah yang lebyh baik"
"aku ingt aku nak kai tudung labuh..aku suke tdg kabuh tapi buat mae skunk nie..x sampai seru agi.maybe tahun depan ke..."
"erm...x sangke ko ade niat untuk cm ue.."
"kau pulak?"
"owh,aku...ade sowang kawan aku nk ngk aku kai purdah...tapi ngklah....mcm ne..perubahan kene ikhlas x gitu"
"betul2,sokong kau"

see..manusia yang rock nie pun ade niat nk berubah pade mase akan dtg...maybe masing2 menunggu seru..bukan x carik..buat mase skunk nie biarlah kite selesa dgn pakaian kite,identiti kite n care kite...supaya org sekeliiling kite x terase dgn perubahan drastik kite...nk islamic moden pun boleyh...x de masalah...so..bagi yang suke bace blog nie..then seorang yang amatlah bertauliah dari segi agamanye dah akhlaknye..jgnlah memandang kami budak biase nie x de harapan untuk melakukan perubahan yang drastik sebagaimane yang pernah dituntut dlm islam...perubahan pakaian bukan menunjukkan sikap sebenar manusia...manusia walau berlitup dgn sejadah sekalipun..tapi kalo dye kaki mkn belakang..sampai bile2 dye mkn belakang.....biarlah perubahan itu seiring dgn sikap sekali...supaye yang keluar nanti ialah insan yang berkualiti akhlaknye dan penampilahnnye...hal ni penting ye..jgn amek mudah.so bagi sesape yang berdakwah kepade kawan2 sekitar tntg islam..kalo dah suwo org ue berubah..jgn lah sebut agi.nanti..baik2 ikhlas jadi x ikhlas plak.so..sabar lah ye..bile tibe mase nanti...seseorang akan berubah mengikut kehendak Allah atas usaha dye...manusia yang pernah bercita-cita mcm nie nie selalunye.mendpt tempat yang baik disisi masyarakat sekeliling...caye x caye...hidupkan penuh dgn kejutan..kejutan yang bakal dilakukan selalunye perubahaan care berfikir,penampilan sesorang...itulah yang paling mudah berlaku dan senang mencuri perhatian....penampilan bukan gambaran sebenar sikap seseorang...ingt nie....biarlah berubah itu kerane Allah....hidup kite jugak yang tenang..moga perubahan membawa sinar baru ye...

No comments:

Post a Comment