lepas dpt berita...!yeahhh..

HAHA..aku seronok betul hary nie...lepas dpt news dri cikgu iduan..aku terus call manusia yg berkaitan dgn berta nie...beritanya ialah...warga ssaj akan menghantar wakil untuk ke pertandingan koir buat kali yg terakhir(untuk tahun aku)..hehe...ni yg aku rase bersyukur sgt..aku lepas nie..mmg akan dgr ckp mak aku...hikmah dri aku x dpt plkn,aku x dpt g kem,,aku xdpt masuk mcm2 xtvt kat sekolah.akhirnya..aku dpt melayakkan diri aku serta sekolah aku untuk ke pertandingan yg mmg aku tunggu tiap2 thun...hehehe...tuhan je tahu betape hapy nye aku maghrib tu...ya Allah..semua ni atas kekuasaan mu jua...aku hanya hambe mu yg lemah...dan mampu merancang semua yg didepan mate...namun x mampu membuat keputusan yg terbaik..hanye engkau sahaje lah yang mampu memilih keputusan untuk ku...aku bersyukur..hahahahaha..seronok gile...hary nie..even 3 3 org kawan ku ade probs mase outing tadi..tadi seko2 aku setle kan...hehe...bermula dari raidah...

raidah story:
kat km...dye ngk beg dye dh terbukak....dye risau takut ade brg yg hilang ..dah check n xde brg yg hilang....aku terpakse mengaku yg aku buat sume ue..sbb muke dye nmpk temper n dye risau gt..dye mmg jenis yg mcm ue..cepat risau dan selalu bertukar mood.aku tahu..aku tak nak  dye sedey atau risaukan dye.so care terbaik..aku ngakulah yg aku bkak beg dye..dgn niat..aku x nak dye sedeyh tatkala aku hapy...aku tak nak aku jadi manusia yg pentingkan diri sendiri..ini sume kerane dye...

story mira:
mira plak..dye kene maki ngan mak dye hary nie b4 out dgn aku...muke dye mmg tempered gilerrr...aku ngan yang lain....x berjaya nk singkap rahsia nya...tapi..hasil usaha aku..dye menangis menceritakan sume yg terjadi...aku betul2 marah dgn sikap mak dye..huhuhuhuhu..sampai haty..korang bygkan lah ea..aku x tau mane ajaran yg mak dye dpt..dye disuruh untuk membace selawat latif sbnyk 14000 kali sehary....sbb makcik dye kate...anak perempuan dye,kirenye sepupu mira lah..dpt buat bende ue dlm mase sehary..aku ckp...kalo mcm ue mane solat dye..mane time mkn dye..mane time rehat dye..jgn nk menipulah....rasulullah pun xde pesan mcm ue...even dye suruh kite ingt dye...dye x pernah memakse umat dye untuk berselawat kepade nye 14000 kali..korang ingt nak buat 3 kal pun liat..lagikan 14000..mira berjaye buat 1000 je..aku rase pun dh cukup bgus...nikan plak 14000..sepupu dye ue ape..wali ke??cantik gile mak dye kene tipu ngan makcik mira n sepupunye..apelaaaa..dah tua2 pun x reti pk...dye suwo anak dye buat..dye sendiri x buat...macam bapak ketam...ajar anak berjalan..tapi dye sendiri serong jalannya..apelaaaa..tempered..

batrisyia plak..:
ni plak...story adek angkat aku..bat...dye dah mcm tunggul kat umah..aku geram dgn tindak tanduk bapak dye..kenapelah hak penjagaan dtg ke ayah dye plak..bukan septutnye ibu ke...aku geram betul..budak ue ditinggalkan 3 hary tanpe duit,mkn,suke haty dye je..bapak jenis ape mcm ue...aku geram betul..kalo bat ue besar x pew jugak dah ah tunggul anak sowang pun xreti jage...ape laaa.x de haty perut langsung..lepas ue suke je bila nak maki anak2 ...ayah ape yang mcm u..sungguhpun bat diberi kemewahan..bukan itu yg dye carik..dye nk kasih syg..aku bnyk nasihatkan bat supaya sabar dlm hidup...

manusia mmg x pernah puas haty...aku ingtkan dye same mcm aku ingtkan diri aku sekali..aku nk semua nya berjalan baik..aku nk org sekeliling aku bahagia...kalo dyong hapy...aku hapy jugak..kal dyowang sedeyh..aku lagi sedeyh...lagi2 kalo dyowang x story kat aku..huhuhu...lagilah aku kecewa...sume nie mengajar aku untu bersyukur dgn family aku..even kgkdg ue ade rase x uas haty..tapi.lelame ok je...aku rase bersyukur kerana ramai yg sygkan aku..hehehe...lepas pertandingan ni..aku janji dgn diri aku sendiri...aku nk balajr bersungguh-sungguh...sampai tarikh examm xpewlah aku x dpt ikut hantaq kakak g UPSI..walopun gitu.x pew...tahun depan aku plak...aku akan teruskan cita2 aku...umi nk aku jadi cikgu..so..itulah jawapan nye nanti...aku akan keep going...this is where i have to stand for...for my spm...for my future...thiz is the time..even ade a month agi..aku akan buat yg sungguh2 punye..puase x puase..aku peduli ke..aku tetap jugak nk belajar ptg ..aku nk study sebaik mungkin...Tuhan merahmati aku...amin~~!!!!...iman boleyh...!!

No comments:

Post a Comment