meso3 cik iman najjwa...hehe!

hyep2..!aku dah lamo x update blog ni haa...sojak deactivated fb nie...aku rase kurang lah sikit depress yg aku rase 2 3 mgu nie...haha skunk ni aku bebetul fokus kat job aku n waktu exam aku yg tinggal lagi sebulan...alhamdulillah sumenye berjalan lancar..dgn bantuan ultaraman,superman,batman n x lupe juga pade catwomen..hehehe..aku semakin diurung rase kebal terhadap manusia berlainan jantina dgn ku..wikiki...ape bleyh buat..aku rase buat sementare waktu ni..inilah yg terbaik..then..sejak deactivated fb nie...xde pape agi yg mampu mengacau otak aku..kalo dulu..bukak fb je...sakit haty ade...rindu ade..sedeyh ade..skunk ni..aku x mau lah layan sume kejadah haram ue...kan3?so..relax yo...hahhaha...mgu dopan den puase insyaAllah...hehe...x sangke dh nk dkat puase dh...naik je raye dh pekse..nampk sgt yang aku x beraya tahun nie..wikiki..tapi still harap dapt duit raye..(haha,x malu)habes cm ne..bile dh meningkat dewase nie...makin aku rase akulah manusia pling boros n x tau berjimat..sume bende aku nk beli,nak bayar itu,nak bayar ini..mak ai...bizi betul MUHAMMAD IMAN NAJJWA nie..hehehe...tapi cm ne...kate nk berjaye dlm exam kali nie..nak x nak kene lah buat yang terbaik...aku x nk hampa kan umi,ayah yang x pernah jemu dgn request aku...so..sehabes baik aku akan buat untuk dyowang..bukan untuk aku..tapi untuk umi n ayah..adek2 aku...heheh..aku kenelah tunjukkan nilai yg baik supaya jadi ikutan ramai..kakak dah nk masuk u...lepas ue tinggal lah kami 5 beranak kat umah..mesti rase lain...pape pun..kenelah biasekan diri nanti..n aku kenelah g sekolah balik sekolah naik bas..ape boleyh buat selame ni yang uruskan aku sume kakak..jap agi,yang kene baya bil aku,yang kene g pjabat pos,yang kene g beli barang aku..sume aku...mak ai..berani x berani r...walopun skunk nie baru bulan 7,(nk penghabesan pun)..tapi aku dah kene pk masa aku akan dtg lepas sekolah..aku dah pk nk kemas umah..aku dah pk nak siapkan novel aku.aku dah pk nk tanam pokok kat laman rumah memandangkan aku akan tinggal keseorangan kat umah..baik aku buat segala kerja umah ue kan...betul ark?erm...aku rase ade baiknya aku x dpt plkn...huhu..fb mase ue dh activ balik lah...blog lagi lah active..silap2..makin bnyk plak cerpen yang aku letakkan kat dlm blog aku nie..aku x suke bende yang serabut..aku suke bende simple2 cm blog aku nie..comel je kan..macam aku..hahahha..TERPERASAAAAN PLAK!kihkih..sesekali tak pew...hehe.. yelaaa..kalo kite yg x puji diri kite sendiri sape yang nk puji..kan3?aku rase bersyukurlah buat mase nie..hidup aku bahagia disamping kawan2 yang dah  ku ngepos hary ue..(ngklah bagi yg x jumpe agi ue)..merekalah yg sanggup bersame ku..hidup ni diwarnai oleh merekalah...walopun bnyk yang dh aku lakukan...aku xmau dyowang tahu aku wat ape..biarlah rahsia kate siti nurhaliza..hahhaha...kate dye..kate kau???kihkih...so far..akulah manusia yang xde masalah dlm group aku...even dgn family,kawan2,study...everything alhamdulillah..Allah still bless on me...wink~wink~aku harap sgt dlm dunia.aku lah manusia yang paing bertuah..diberikan kawan2 yg sanggup disisi,family yang bnyk menyaport...yang kat dlm fb mahupun realiti..sape yg rajin menegur aku...merekalah yg bertuah kerana dpt berkenalan dgn ku..hahaha...macam diri aku ni bgus sgt jek!..hehe..bukan lah...aku ni manusia yg x berape nk ramah diluar...tapi maseh mampu melemparkan senyuman kepade org lain..aku jenis x kesah..tapi lain lah sesetengah org yang suke menganggap dirinya mampu untuk hidup sendiri..xde manusia yang mampu berbuat sedemikian...dlm group aku ade sowang..nampak nya kenelah aku basuh dye..bukan sbb aku x suke dgn sikap dye,tapi aku rase perangai ue akan terbawa2 sampai ke dewase dn mase ue barulah kite tahu..tgi ke rendah manusia nie sebenarnya...dunia kat luar dye x berape toleh sgt..aku takut je pape jadi kat dye..tapi..pokok pangkalnya pade diri dye jgak..harap jgnlah dye angkuh mcm ue...sahabat..Tugas aku sebagai rakan mu adalah untuk bersama mu dikala susah dan sng..selain itu aku jugak di suruh untuk menegur kekhilafan mu sebelum terlambat supaya semua yang berlaku kepade mu mampu ditepis dgn baik.dan kau tidak menjadi seorang yang mengecewakan...(ala2 ustazah plak)ahahhaha...bila mlm menjelang waktu merepek aku pun sampai...muhd wawa mmg suke merepek...dapat mkn kerepek lagi dye merepek...haahhaa...itulah saye!!!!...fokus aku skunk nie..pade family,kawan2 n yg paling pentings sekali pade  exam aku laaa..naik gerun pun ade..tapi aku ingt pesan cikgu afizah..."paper ue x mkn awak"huhu....aku try...ni yang last n terbaik...iman najjwa...!! the best among of them...~yeahh!

No comments:

Post a Comment