cam ne aku nk ckp agi...

keraguan yang dtg menjengah:

aku dah hantaq mesej kat hampir sume kawan-kawan baik aku..yelah mane tau aku ade wat salah ke hape ke kan..hantaq kat yakuza sekali..tapi x respon pun..balas pun x..aku tak tahu cam ne sebenarnye keadaan aku ngan dye...nampak sgt yg dye maseh marah aku...tapi ape aku nk ckp...aq dah jelaskan sume ...ni sume untuk kawan baik aku....aku rase bertanggungjawab melindung makcik raidah....selagi aku hidup...raidah akan stay bawah penguasaan aku...bukan ape..aku x mau satu yg bukan2 jadi kat dye....bukan aku x caye kat kawan aku sendiri...tapi aku rase nilah pengorbanan yg aku leyh buat untuk kawan2 selagi aku berpeluang hidup nie...kalo x....aq lah manusia paling rugi sbb x mampu nk melindungi kawan2 aku...mereka lah yang berade dgn aku..sng susah...aku x tau agi cm ne nk balas jase dyowang..kalo aku tak wat cm nie..dpt tak aku melindungi dyowang di lain waktu....aq rase cm xde mase agi jek...nilah satu2 jalan yg paling mudah untuk aku..tapi adekah semua yang aku buat ni menjerat diri aku sendiri..perasaan aku...perlukah aku memilih kedua-dua ataupun memilih satu antare mereka....yakuza....lelaki yang aku rase..nilah yang terakhir....raidah..manusia yang perlu diberi perhatian tinggi....adush...sape yang harus aku pilih...walopun aku dah buat keputusan untuk melindungi makcik rai...aku juga ade perasaan....hidup kengkdg rase kosong jugak...tapi..boleyh ke aku toleh ke belakang lagi...mampu kah aku menempuh semula saat2 aku dlm kekeliruan...yang sememangnye menyakitkan...dan x mampu aku tempuh dgn stabil...mampukah aku..????owh...aku x kan kembali ke keadaan aku semcm x terurus..cm manusia hilang akal je aku waktu tue...teruk sgt...nangis je..n rase pening pale2..musykil,hairan...ragu2...sume ade....adush...aku x nak kembali ke saat yg mcm ue..aku nk yang pasti menjadi hak aku...yang x perlu merisaukan aku,yang x perlu aku pk setiap kali dlm kekeliruan....even aku dh free mcm nie...soalan2 lain tetap berlegar dan dtg pade aku mencarik jawapan...kalo aku ckp x...maknenye aku menipu diri aku sendiri..tapi kalo aku ckp ye...aku membunuh perasaan aku....manelah aku nk pilih..kawan n kapel...nie bukan kawan sembarang...begitu jugak dgn kapel aku..bukan sembarangan....kedua2 perlukan aku..dn aku amat memerlukan dyowang dlm hidup aku...mmg mencabar dunia nie....... mampu buat manusia kekal dlm kekeliruan...apelah jalan yang harus aku pilih....tegak lurus bertaman....atau jalan lurus bersinatkan matahari....selayaknye aku nie dgn siape....dgn siape....ade ke manusia untuk aku...?

jawapan buat sume nie...:

aku rase aku x layak..sume nie....just x layak untuk aku...yakuza..yang bnyk bersabar dgn aku..yang bnyk menahan marah sbb perangai aku..yang menunggu ku...(x pasti agi)...dye terlalu baik untuk aku....x mungkin dye untuk aku....salute spring aku kat dye sbb mampu buat aku gile cm nie..x pernah aku rase kehangatan perasaan mcm nie...tapi biarlah dye cm ue...biarlah dye x phm ape yang aku rase nie..biarlah dye anggap aku nie sang pengkecewa...sbbnye...aku rase...mmg layak pun dye anggap aku cm ue...selayak nya aku dpt panggilan mcm ue...heartbreaker....layak sgt untuk aku....pergilah awak...jgn dtg pade sye....biarpun sye tgu awak..x mungkin awak tahu yang sye tetap tgu awakkan..awak ade bnyk pilihan..pergilah...tinggalkaan sye....raidah pulak....nie lagi stu sahabat aku..yang pasti aku akan protect kau rai....sampai bebile...sampai ko dah kawen.barulah aku lepaskan ko..kolah manusia yang perlu diamek perhatian..sbb ko bukan jenis yang sng diajak berbual..ko pun bukan sng nak difahami...masalah bagi org lain untuk memahami kau..thats why..aku akan jage kau..even aku harus korban kan saat bahagia aku...dlm hidup aku...untuk mu sahabat...sbb kaulah yang sering disisi..selain ebi n mira...huhu...friends till die...

sesaat aku bahagia...
menanti semua yang berlaku
dlm sekelip mata...
namun semuanya..
x mungkin terjadi semula..
kerana yang hilang itu kamu...
yang pergi itu kamu..
kamu..
yang amat aku butuh dlm hidup ini..
yang aku amat sayangi
dan x mampu aku buang jauh....
kamu...yang berade disisi ku...
yang selalu dgn ku....
yang mampu berubah ku...
aku akui...
semua x kan kembali lagi...
maaf sajalah ayatku..
tinggalkan lah aku...
kamu...
bukan untukku...

sahabatku...
kau umpama cahaya dlm erti hidup ini...
aku masih belum punya sesiapa..
sementara hidup ku ini kosong..
biarah aku penuhkan nya
dgn saat-saat kite bersama...
riang ria kita..
saat duka kita...
gelak tawa kita...
sbb..
kerna kalo aku pergi pula....
aku xmahu kau rase kehilang ynag terlampau..




kau sahabat ku..
aku x mau kau bersedeyh kerana ku...
x mampu aku melihat kau sebegitu sahabat...
ingtlaa.saat2 bahagia kite semase bersama..
ingt lah saat aku berdamping dgn mu...
kerna yang selalu dgn aku itu sahabat2 ku..iaitu .KAMU...

2 comments:

  1. MAKCIK!!! FAHD ADE!!! I'LL MAKE SURE THAT HE'S FOR YOU!!! I'M SURE!!!

    ReplyDelete
  2. ko gile lah makcik..no body..its sure ridiculous...even many men confront with me..i still cant forget masas yunk..he is teh fisrt n the last insyaAllah...hahaha....fate in Allah's hand..i dont know...i just pasrah jelah yunk...

    ReplyDelete