ignorekan lah ek......relax je iman najjwa...!!!

ASSALAMUALAIKUM....!! (ala upin ipin)haha

ok2..cukup-cukup naik sawan aku nanti bukan boleyh korang nie..hahahhaa..ok meyh sini aku bukak citer pasal interview aku...hermmmm so far sume cm oklah even aku ade sangkut on somthing an..but ok lah xde lah sesak jiwa aku mcm ikan separuh nyawa tu..hahahha...ok lah..

aku x percaya yang aku speaking dgn org..lepas tu org tu jawab soalan aku...rase teruja sgt...selalunye aku berckp dgn 2 eko sahabat handai aku je...but kali ni dgn org yg kite x kenal an..so rase sgt seronok..hahhaa.....(senyum agi..jgn lepaskan)

memula dtg ue aku kecut perut jugak..huhuhu..yelah kan...aku x pernah interview pun kan....lepas ue bile dtg je..sume dh penuh...ramai sgt budak2 yg dtg..yg pasti aku yakin sgt dyowang nie dak sbp....sekali lagi aku down..~huhuhuhuhu~ lom bertaruh agi dh rase down..lek lah man...ek man ek..adelahh sikit je dh down..!! ..ok2 teruskan..lepas dh mcm ue...

aku ngk nama aku no 15, aku rase ,ok...no 15 jauhnye...kalo inetrview jauh2 nie..mesti orgnye dh bosan an...aku kate xpewlah aku buat yg terbaik  je lah...jgn percaya sgt pade nombor2 nie..*aku suke sgt pecye nombor yg bawa tuah, no yg aku suke 2 , 8 , 18*..hahahhahaa...aku xkesah lah....ngok ngek iman nie..time2 gini pun sempat nk main2..lepas ue aku carik bilik untuk interveiew..kat tingkat 4 kau..mampos je..hahaha..kecik je biliknye..tutorial punye bilik agaknye...haha..aku duk situ dekat 30 minit..ade budak suwo turun ade ujian bertulis...aku pun turun lah balik...

then masuk blik ue...budak-budak laki tercengang ngk aku..aku bawak beg sekolah lahhh bukan beg guni pun xyah lah tgk aku mcm nk telan...aku pakai baju terbalik kew???*budak laki sebaris je yg lain sume pompuan...wahai kaum pelindung dimanakah kamu???*..haha..sempat jugak..lepas tu..aku masuk amek tempat kat sebelah budak sekolah ape ntah yg pasti dye comel...sopan je..kecik jelah yg pasti...sbp rasenye..HAHHAHA...OK...DONE LAH KAT SITU...lepas ue masuk lagi sowang budak perempuan..siap make up kau...cantik betul....oklah kan mcm tue..aku pun ngk soalan nye..

org sebelah aku kiri ngan kanan nie bergasak2 pusingkan kertas soalan..aku dh 15 minit jalan, soalan no 2 pun aku x jawab agi..HAHAHA..*berangan plus takut nk wat cm ne...dah lame x bace article* pasal facial expression ..aku cm tercengang jugak...ayat punye lah panjang but dye just nk ckp yg sebenarnye barisan gigi boleyh diaplikasikan dlm perlbagai jenis perasaan....lebeyh dri 3 kali aku bace...pening aku cm nk buat u-turn je..HAHHAA.....

then last sekali soalan bahayanye social network nie.....mampos aku!! dah lah aku salah seorang yg kaki fb kat dunia nie..kene jawab soalan yg aku rase cm menyindir diri sendiri jew..haishhh..nk x nak aku kene lah tulis kejadah halal ue kat situ....haishhh nk muntah aku...hipokrit betul bile bace balik esei aku...HAHAHAHA..cm baik je aku nie tapi yelah kan esei jekan ..so nipu jelah..adehal aku ni lah manusia yg tegar berfb tiap2 hary..hahhaa..nk kurangkan..entahlah susah beno rasenye hahhaa...kalo aku x fb-ing.. aku nk buat ape agi...jadi tunggul...hush..mati beranak anak sesumpah aku kat situ...x mau lahh..hahahhahaa...

then its all done...aku letak soalan n jawapan kat situ....jap2....owhhhh..nk ckp tntg tulisan ek...cm biaselah   4 words 1 line....dye suwo buat esi 250 je..mane cukup selai paper..lantaklah...aku balon je...aku ni haishhh...melamapua kalo dh tulsi esei..aku dpt 5 isi bab aku sempat buat 4 isi je..lantaklah..lepas ue terus conclusion..HAHAHAHA...cm x biase plak..HAHHAA...cm haram tulisan aku sbb aku masuk lambat an...hehehhee..x kesah lah.....ayat aku...mcm aku berckp....ahhahaha....balon jelah...janji dye fhm...aku ntah lah...aku buat sedap2 rase je.nk masin ke kelat ke.*even aku bermasalah dgn deria rase aku*..hahahhaa..

kuar dri bilik dgn bawak beg sekolah TL aku ue..hahaha..umi komen...

"wa...beg ko x basuh ea, bersambang nk oi....ape punye anak dara lahh.."
"x sekolah mi...wat ape basuh, umi angah half-half..(muke siyes gile) HAHAHA"

umi tonjol bahu aku..aku gelak je...

haha, hadiah pmr je kot...akak aku yg bagi..x kesah lah...aku nie xde dpt ape2 pun untuk spm nie..kecuali umi dh bgi aku heel yg aku nk  sgt ue..HAHAHA..kene tulis fb nie.."IMAN NAJJWA DAPAT HEEL"
OK fine..tulis ler bape bnyk pun yg ko nk tulis x kesah.....= ="..aku alu-alukan...*x de kene mngena pun*

duniakan dh berputar aku rase turn nk jadi pompuan dh sampai kot....WAIIIIITTTT~ menyimpang dh nie.....masuk balik..tin tin!! ~hoi tepilah...~bagi laluan maam besar nk masuk jalan...jalan yg lurus!!HAHAHHAHA...ok..done dgn beg sekolah blue kaler..*fanatik blue nie* hahahhaa..aku g mkn...pergh...perut dh haram jadah buat bunyi-bunyian sumbang dlm bilik tutor tu..nak aje aku cmpk at luar...malu siot..hahaha.naseb aku je dgr..perut aku an..asal plak org lain nk dgr..
hahhahaha....

next mkn kat gerai depan ue..then naik ke tempat temuduga...sekali lagi aku down sbb aku je sekolah biase..yg lain...meyh sini aku mention sikit pasal dyowang...ehem! depan aku aku sekolah TKC, then SMS kota tinggi. SIGS, lepas ue, SASER, SMS SULTAN ISKANDAR, MRSM ape ntah....hush....SMKA lagi...aku pun..hushhhh..hebadnye...sekolah je dh hebad..lagikan result an...dyownag siap tuka2 cerita agi....sowang ue budak basket pompuan.jumpe regu basket dye..mcm2 citer....huhuhu..jelesnye. ....huhuhuhu...*yelah aku x berpeluang menjadi seangkatan mereka*....*cedeyh ite*

aku senyap je kat situ....aku bual2 dgn adik2 aku jew..aku bace reader digest yg ntah kurun ke bape..umi pegang tgn aku...she said...dont worry....umi n ayah aku mmg ade kat situ...so....citer2 ngan dyowang jelah sementara nk tgu panggilan an...huhuhuhu...ayah buat lawak.aku gelak je...budak yg temuduga diploma filem and animasi ngk je aku...*laki tu sume kacak siot*..maybe sbb aku je yg x berckp dlm group interview tu..gile down sgt....pastu aku mesej kawan baik aku syasya yg duk sbp jugak...dye student SAMURA ...*kawan aku mmg ramai dk sbp*

aku ckp kat dye..aku nervous lepas ue ramai budak sbp kat sini..huhuhu seram jugak mane tahu xde peluang kan....aku rase.. cm segan pun ade.cm x layak pun ade...lepas tu syasya buat lawak kat aku....hahhaa..gelak sakan  lah dye....aku nk call abg aku sebenarnye tapi dye x angkat call plak.....heran aku, risau pun ade tapi syasya ade nie kire oklah kan...lepas dh mcm ue..end call je..name aku naik....

pergh!! x nak mcm cuak plakkan..aku rase nk terjun bangunan tu pun ade..gemuruh gile...huhuhuhu..lepas bukak pintu tu....sume cm..ok....relax2..ingt pesan kawan2.....aku bagi fail2 aku...then aku terus duduk...lepas 10 mnit sok sek sok sek bom sana.. bom sini..keceper....kebabom...sume judge aku bom HAHAHAAH.....then aku pun kuar lah....

*mase budak2 lain kuar kan budak pompuan yg ade kat situ sume tnye dye , ape dye tanye..bile turn aku...sume diam je.xde ckp ape2 pun *

agak janggal time tu...umi amek aku and terus ajak turun....bawak beg sekolah . dah mcm nerd dah aku kat sane..aku lalu depan budak2 fakulti filem and animasi tu..sowang budak senyum kat aku...aku pun senyum jelah...then he said

"its okay, keep calm"

aku diam je..lepas ue aku terus turun and aku pretend cm ok..padehal dalaman...pergh!! dh mcm kene , hempas..*emo sgt blaaaaaaaaaaaaaaaa = ="*..bukan sbb aku x leyh jawab..tapi dgn senario yg berlaku..ntah nape aku emo gile...aku terus call syasya balik...bgtw dye sume bende yg jadi..aku gelak2 ngan dye...nk nyorokkan kekaburan haty aku...(kabus bnyk lahhhh.........sbuk nk lapkan kabus tu)

sampai umah..aku mcm legalah.....lepas sume kat syasya kan....next week turn syasya kat ALAM plak...then bile dh mcm ue....aku masuk bilik....try tido...lepas tido ue aku bangun...adek2 aku sume xde...g joging kat blkg.....aku duk...and muhasarawak kejap...hehe...so far aku ok and aku have fun....so..its okay lah...at least aku jawab dgn jawapan, bukan dgn soalan and aku tekup muka aku lame..

erm..pasrah n redha...kalo ade.ade, kalo xde..tgu lain..jgn give up....tu saja....dari masuk bilik interview tu agi aku dh redha..I'm just being me..so....ok lahh......really ok...actually because..I'm telling the truth and happy...as long as myself said...you do a great job...so.....I'm so satisfied..

that's all my story...herm...first time kan....next time aku akn buat lagi baik kot!! aku ade interview IPG plak lepas nie.kalo naseb sebelahkan aku lahh...insyaAllah aku dah usaha so aku mesti kejar ape yg aku impikan selama nie....aku buat yg terbaik insyaAllah..mekasih kat kawan-kawan yg wish mlm sebelum aku g interview...bebetul support...mekasih kawan-kawan tersyg.....sgt2 terima kasih...hehehe...

ya Allah, selama ini, aku memang mengimpikan peluang sebegini..dan aku telah lakukan dgn sejujur dan seikhlas haty aku , ya Allah perkenankan doa yg lama meniti dibibir ini. rezeki ku adalah kurniaan MU ya Allah. aku percaya segala yang berlaku adelah dibawah kekuasaan mu ya Allah..mohon ku diperkenankanlah doaku selama ini.

sekarang aku bertawakal dan SENYUM =)

(cair an...haha..sesumpah aku pun tergoda dgn aku..bile ngk cermin..cermin cair wooo..HAHA)

No comments:

Post a Comment