MAGIC IN HER...!!..YUNALIS ZARAI! ~inspired me~

ok...hari ni nak cerita pasal apa? we gonna talk about yuna, can we?
sweet...nmpk gile cool.....hehehe...


who is yuna??anak datok mana??..owh hoho...dye bukan anak datok.dye manusia biase...asal dari Batu Gajah, Perak dan skunk menetap di LA..

ok....firstly, i wanna say dulu aku tak berapa suka dengan yuna. entahlah kan. agaknya sebab dia lebih  popular and berjaya kat luar negara so. rase cam tercabar sikit kot.HAHA...ok. but now. I'm was the one of her big fan now, after aku ngk kisah dia dekat astro."Yuna Bintang di Langit". betul-betul memberi inspirasi nyata.kalau dia boleh buat so do i.

aku jadi salutekan dia. she inspired me so much. dye student law dekat UiTM Shah Alam. and after that, tak jadi lawyer pun. but musician and  singer. How impresive right? aku follow beberape episod dye and makin lama, aku jadi suka dengan usaha dia and really like her lah. fanatik plak dengan lagu memo dye yang mmg best.

ngk nie aku x tipu...

see...budak uitm tau...


dulu, entah..lagu yuna , takda yang masuk otak pun , tapi akhir2 nie..lagu-lagu dye lah yang jadi hawa telinga aku...sbb lagu-lagu dye english banyak and she's got style. lagu dye ade identiti sendiri and special in it own way.betullah orang kata kalo x kenal maka x cinta kan..so skunk nie aku rase betullah terms tu...n rasenye aku kene guna lah lepas nie.haha..kena kenal dulu lepas ue baru jugde..hahaha....


dgr lagu nie, mmg best der...hehe..=) smile sikit yuna. 


menjadi manusia bertuah mcm dye adalah satu dalam sejuta.tapi kalau kite forward kearah itu, rasanya ade peluang ,kena berani untuk mencuba sesutau yang kdg-kdg org pikir diluar kemampuan kite. but act, kita mampu sebenarnya. cume tanggapan awal manusia yang suke memandang endah pada kita..aku kgkdg rase nak jadi cm dye..hahaa...dye membawa satu berubahan yang luar biase., dgn style dye, dgn cara berpakaian yg jadi pujaan budak-budak pompuan  skunk, dgn ilmu yg tebal didada...so....aku rse cm xde yg kurang pade dye..and now she stay in LA, dah ade umah kat sana lagi. but she still in her own way. jadi malaysian kat sana and xdelah terpesong ke hapa ke kan...

yuna bukan cantik. tapi dya ade aura. aura yang boleh buat semua manusia terpegun dgn dye..kelebihan dye mmg betul-betul membawa dye ke jalan kejayaan yang amat diidam-idamkan oleh org lain, aku suke bile dye speaking..aku suke bile dye buat show..aku suke lagu2 dye..aku suke style dye, muslimah moden yang best, menarik, unik, style but somthime. aku rase cm nk jadi cm dye...lagu-lagu dye sume memberikan semangat luar biase..lagu semuanya buat sendiri... she got her own class in overseas ...penyanyi high class kite pun xde cm dye..she just 20 series.muda lagi..but she is living in LA....sape yang boleyh jangka anak melayu hanya dgn music mampu untuk tinggal di LA...

stylekan dye.....


dengan nama yang unik, Yunalis Zarai, dye membawa satu evolusi pada muslimah dan juga cara sebenarnya mengikut peredaran masa dgn baik..she prove it dgn baiklah bagi aku..sbb yelah....kenapa x terpikir yang shawal ue boleyh buat mcm2..kan2...???.yuna mmg bagi insprasi dalam diamlah..walopun dulu sebenarnye aku xdelah minat sgt..tapi lepas ngk perjalanan dye kat overseas..aku rase cm..yes..peluang tu ade sebenarnye..cube nk kena carik je lagi..yelah discover bnyk2 an..so barulah boleyh kecapi ape yg kite inginkan selama ni..

aku???? erm.....impian aku just nk stay overseas...dari kecik sampai besa..ntah apelah yang aku suke sgt..tapi aku mmg nk ke sana. what else pun keje nya ape..(halal lah ok) but must be there... and aku selalu carik peluang untuk melunaskan hasrat di haty yang mmg meinginkan ke luar negara. umi aku pun dh restu untuk pergi overseas...janji cita2 aku tercapai. apelagi yang aku mampu kejar dlm dunia ni..selain impian yang mmg dh terpasang dari kecik sampai skunk. so..kenelah laksana impian tu bior x kempunan nnti..HAHAHHA.

aku nak berdiri same megah dgn dunia antarabangse dgn cara aku , cara yang mampu membuatkan semua orang bangga dgn pencapaian aku dan menjadikan aku inspirasi plak nie...so...conclusion kat sini. cita-cita aku, aku nak jadi inspirasi orang lain yang melihat kejayaan aku dalam mase 10 tahun akan datang.tinggi sangat x??? kalo tinggi ,baik turun...gayat susah plak.

saje buat muke sngal mcm ue...hahahahhaa......aku nk show buku tu jew...hehe

and aku takkan pernah give up dengan apa yang bakal berlaku nanti..sama ada baik atau buruk, hidup aku tetap aku akan tempuh and aku takkan lari..perkara-perkara sampingan mungkin akan hadir dan membuat kacau dalam jiwa kental nie tp kenalah aku uruskan dengan baik, and buat mase skunk maybe ade..tapi dalam tempoh 2 bulan dari skunk semuanya akan selesailah and aku tetap kejar cita-cita aku, impian mesti diteruskan. bile hidup ada inspirasikan. so....kita still mahukan yang terbaik dalam ape yang kite impikan. so kalau tak try, aku tak tahu.

mungkin aku x kan jadi mcm yuna sebiji-biji but at least....aku nak merasa half things yang berlaku dlm hidup dye, berlaku plak dalam hidup aku ...aku nk rase semua yang  dye rase dalam hidup as anak seni..stay overseas....and other else yang boleyh buat org jeles kan...haha..bukan jeles.. inspired somebody...nk inspirasi...tu saja. 

and aku, with the original name ,with honour and respect, NUR NASUHA NAJJWA a.k.a IMAN NAJJWA..inspired yuna so much! yeah~

No comments:

Post a Comment